Vid eventuell skada och garantiutredning
Om ditt ärende gäller en produkt som du köpt hos en av våra återförsäljare, så ska du i första hand vända dig dit. De hjälper dig att komma vidare.
Vid nybyggd eller nyinköpt bostad
Gäller det inredning i en nybyggd eller nyinköpt bostad ska du, från datum för godkänd entreprenad och under hela den gällande byggarantitiden, felanmäla till din fastighetsservice eller entreprenör. Efter det att angiven byggarantitid utlöpt är du välkommen att kontakta oss på INR, antingen via tel. 0200-38 40 40 eller mail till order@inr.se, helst med foton på skadan bifogade, så ser vi till att återkoppla till dig.
Vid vissa unika tillfällen ser vi till att en servicekonsulent skickas ut för hembesök. Om denne skickas ut i anmälda garantiärenden och inga fel kan konstateras, måste vi debitera dig de kostnader som eventuellt uppstår. Detta gäller även i de fall då du orsakat skadan själv, som vid till exempel felmontering eller handhavandefel. Kom ihåg att spara kvittot/fakturan på inköpt produkt då den fungerar som garantibevis.
Tänk på att garantin inte täcker kostnader för tredje part och inte heller kostnader på annat än den av oss levererade varan.