garanti

Om INR produktgaranti

Att leverera marknadens tåligaste och mest slitstarka badrumsinredning är ett löfte som vi inte tar lättvindigt på. Med hundraprocentig bakgrund i våra mycket omfattande laboratorietester, erbjuder vi dig därför hela 15 års garanti på både duschlösningar och badrumsmöbler. På den här sidan kan du läsa mer om vad vår garanti omfattar.

15 års garanti

Från och med 2019 års sortiment lämnar vi 15 års material- och funktionsgaranti på:

• Kommod och skåpsstommar
• Lådfronter och skåpsluckor
• Lådor och skensystem
• Möbel- och duschgångjärn
• Duschglas och glashyllor (riktlinjer enligt Svensk Planglasförening)
• Beslag, handtag och knoppar

Felaktiga delar ersätts med samma eller likvärdig produkt ur gällande sortiment. Eventuella monteringskostnader ersätts inte. Garantin gäller inte om monterings- och skötselanvisningar ej följts. Omfattar ej repor, märken som uppstår genom oaktsamhet vid daglig användning eller olyckshändelse, ej heller komponenter som ses som förbrukningsmaterial, såsom tätningslister, hjul, strålsamlare, lampor, transformatorer etc. Garantin omfattar inte frysskador eller skador och funktionsfel som uppstår genom orenheter i vattnet. Rördragning och installation av vatten och el ska vara fackmannamässigt utförd och överensstämma med Boverkets byggregler. Lyftgångjärnet i duschserie BASIC har 5 års garanti. I övrigt gäller konsumentgarantins rekommendationer.

För garantivillkor gällande badrumsinredning tillverkad före 2019, se denna PDF.

Vid eventuell skada och garantiutredning

Om ditt ärende gäller en produkt som du köpt hos en av våra återförsäljare, så ska du i första hand vända dig till dit. De hjälper dig att komma vidare.

Vid nybyggd eller nyinköpt bostad

Gäller det inredning i en nybyggd eller nyinköpt bostad ska du, från datum för godkänd entreprenad och under hela den gällande byggarantitiden, felanmäla till din fastighetsservice eller entreprenör. Efter det att angiven byggarantitid utlöpt är du välkommen att kontakta oss på INR, antingen via tel. 0200-38 40 40 eller mail till order@inr.se, helst med foton på skadan bifogade, så ser vi till att återkoppla till dig.

Vid vissa unika tillfällen ser vi till att en servicekonsulent skickas ut för hembesök. Om denne skickas ut i anmälda garantiärenden och inga fel kan konstateras, måste vi debitera dig de kostnader som eventuellt uppstår. Detta gäller även i de fall då du orsakat skadan själv, som vid till exempel felmontering eller handhavandefel. Kom ihåg att spara kvittot/fakturan på inköpt produkt då den fungerar som garantibevis.

Tänk på att garantin inte täcker kostnader för tredje part och inte heller kostnader på annat än den av oss levererade varan. Dessa eventuella kostnader ska täckas av försäkring som innehas av installerande företag eller av brukaren.

Support

Skötselråd

Ta reda på hur du bäst tar hand om din badrumsinredning från INR.

Läs mer

Om INR

Kvalitet

Noga utvald badrumsinredning av gedigen kvalitet betyder trygghet i det längre perspektivet.

Läs mer

Alternativ för badrumsmöbler

Material

På INR arbetar vi endast med de bästa naturmaterialen och kompositen, framtagna för att göra din stund i badrummet så njutningsfull som möjligt.

Läs mer